4 sposoby na generowanie leadów B2B
Dla niektórych generowanie leadów oznacza wysyłanie masowych wiadomości z niepersonalizowaną ofertą lub bardzo natrętną usługą sprzedaży. Niekoniecznie musi to odpowiadać potrzebom Twojej grupy docelowej. Jak widzisz, obecnie nie ma to nic wspólnego z pozyskiwaniem potencjalnych klientów, a bardziej ze spamem. Generowanie leadów sprzedażowego stanowi spore wyzwanie dla marketingowców.
Komunikacja z odbiorcami
Nigdy nie polegaj tylko na jednokierunkowej komunikacji, takiej jak strona internetowa, posty na blogu, czy wideo. Staraj się prowadzić prawdziwą i wartościową rozmowę z potencjalnymi klientami tak często, jak to tylko możliwe.
Jeśli użytkownik pyta Cię o funkcję na czacie, nie podawaj tylko linka do FAQ. Zaproponuj 10-minutową rozmowę, w której opiszesz wszystko krok po kroku. W ten sposób łatwiej przyciągniesz potencjalnych klientów. Jeżeli wysyłasz maila, zaoferuj również rozmowę telefoniczną. Staraj się zbliżać do odbiorców za każdym razem, gdy będziesz się z nimi kontaktować.
Content marketing
Jest to niesamowita opcja dla firm, które mają ciekawe i przydatne treści do udostępniania, takie jak artykuły, filmy itd. Aby jednak ta forma pozyskiwania leadów była naprawdę skuteczna, przeprowadź dogłębne badania. Zastanów się, jakiego języka chcesz używać. Sprawdź, jakie treści cieszyłyby się największym zainteresowaniem.
Poznaj swoją grupę docelową i zapewnij jej interesujące treści. Pamiętaj również, by zoptymalizować artykuły pod kątem SEO. Wtedy znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz łatwiej i szybciej zdobyć potencjalnych klientów.
Marketing w mediach społecznościowych
Warto pamiętać, że social media pomagają udoskonalić proces generowania potencjalnych klientów. Pozwalają na bardziej ukierunkowane podejście. Na platformach możesz łatwiej i szybciej skontaktować się ze swoimi odbiorcami.
Ponadto reklama w social media jest bardzo skutecznie. Aktualnie rzadko spotyka się kogoś, kto nie ma konta na Facebooku, Twitterze ani na Instagramie. Co ważne, możesz ściśle ukierunkować kampanię marketingowa pod kątem lokalizacji, płci, wieku i zainteresowań. Stwórz ciekawą treść wokół tego, czego szukają Twoi klienci, by zapewnić duże zaangażowanie.
Reklama PPC (Pay-Per-Click)
SEO i content marketing zdecydowanie wymagają czasu. PPC to jeden z najprostszych sposobów na to, by przyspieszyć rezultaty. Może być bardzo skuteczna, jeśli dopasujesz ją do swojej grupy docelowej.
Z drugiej strony może być bardzo kosztowna. Wszystko zależy od branży, w której działasz. Powinieneś również pamiętać o tym, że wiele osób korzysta obecnie z Adblocka (lub innych programów). Dlatego istnieje ryzyko, że nie zobaczą nawet banerów i innych klikalnych reklam. Możesz zamieszczać reklamy online na różne sposoby. Największą popularnością cieszy się Google Adwords. Ta platforma umożliwia publikowanie reklam w sieci Google.
Wyskakujące okienka
Ludzie kochają je lub nienawidzą. I czy to Ci się podoba, czy nie, wyskakujące okienka są spersonalizowane. Szczególnie wtedy, gdy są spersonalizowane. Warto jednak pamiętać o tym, żeby nie blokować klientom możliwości czytania tekstów. Nie przesadzaj też z ilością okienek.