5 wskazówek, jak budować relacje z klientami
Nawet dobrze zdefiniowana grupa docelowa nie będzie zawierać transakcji z firmami, które ignorują ich podstawowe potrzeby i nie spełniają wymagań. Klienci wiedzą, czego chcą. Jeśli tego nie dostaną, wybiorą konkurencję. Dlatego zaoferuj im coś wyjątkowego.
Szanuj czas klienta
Nikt nie lubi stać w kolejce, szczególnie w erze cyfrowej, która niesie obietnicę dostarczenia szybkich i zaawansowanych rozwiązań. Zwróć więc uwagę na nowoczesne kanały komunikacji. Są kluczem do dobrych relacji. Równie ważne jest promowanie firmy i słuchanie klientów.
Dostosuj podejście do ich oczekiwań. Niektóre osoby docenią osobisty kontakt z firmą. Inne chcą po prostu złożyć zamówienie i zająć się czymś innym.
Prezenty dla klientów
Upominkiem reklamowym może być dowolny produkt, np. długopis, artykuł biurowy, pendrive, bidon. Pamiętaj, by umieścić na nim logo i nazwę firmy. W ten sposób zwiększysz świadomość firmy i zbudujesz lojalność klientów. Poprawisz również wizerunek swojej firmy. Ciekawym pomysłem są też ramki rejestracyjne od ramki.com.pl. Nie musisz dawać tradycyjnych upominków, by budować markę.
Nawet małe prezenty poprawiają samopoczucie klienta. Pokażesz, że dbasz o ich potrzeby. Dzięki temu przyciągniesz większą liczbę osób. Konsumenci doceniają darmowe, przydatne produkty. Dlatego warto je włączyć do kampanii marketingowej.
Zadbaj o stałych klientów
Utrzymanie stałych klientów jest łatwiejsze i bardziej opłacalne niż przyciągnięcie nowych. Jeśli zbudujesz z nimi trwałe relacje, prawdopodobnie wielokrotnie skorzystają z Twojej oferty.
Dlatego zainwestuj w dobry, solidny system CRM. Pomaga zanalizować zachowanie klientów. Pozwala również przyporządkować ich do określonych segmentów. Dzięki temu możesz spersonalizować działania marketingowe i utrzymać zaangażowanie konsumentów.
Regularnie pytaj o opinie
Aby zbudować silną i trwałą relację z klientami, muszą Ci ufać. Dlatego buduj pozycję eksperta. Bądź też otwarty na opinie.
Jeśli uważasz, że otrzymanie negatywnych komentarzy zniszczy reputację firmy, bardzo się mylisz. Pamiętaj, że opinia klienta (pochlebna lub nie) daje wgląd w system zarządzania działalnością. Zawsze coś możesz poprawić. Zbieraj opinie, przyznawaj się do błędów i zamień porażkę w sukces.
Informacje zwrotne uwydatniają również specyficzne potrzeby klientów. Dzięki temu możesz znaleźć najlepsze rozwiązanie dla swoich problemów. Im lepiej Twoja oferta spełni ich oczekiwania, tym szybciej Twoja firma będzie się rozwijać. Zawsze uważnie słuchaj komentarzy i niezwłocznie odpowiadaj, niezależnie od tego, czy jest pozytywny, czy negatywny.
Nagradzaj stałych klientów
Nagradzaj stałych klientów programem lojalnościowym. Możesz rozdawać karty nagród lub zaproponować aplikację na telefon. Uczestnicząc w takim programie, klienci zbierają punkty za zakup towarów lub usług. Po zdobyciu określonej liczby punktów otrzymują nagrodę. Dobrym pomysłem jest zniżka na kolejny zakup.
Możesz również zaproponować stałym klientom oferty ograniczone czasowo, kupony lub rabat za polecenie. Nie tylko zachęcasz ich do kolejnych zakupów, ale też sprawiasz, że czują się bardziej docenieni.