Współcześnie stosowane narzędzia marketingowe
Promowanie produktów oraz usług jest niezbędne w każdym przedsiębiorstwie, poszczególne narzędzia wdraża się dla kilku najważniejszych celów. Wśród kluczowych obszarów marketingu znajdują się: pozyskiwanie klientów, budowanie świadomości marki, aktywne wspieranie sprzedaży, najwyższy poziom obsługi klienta i lojalność. Wybór właściwych sposobów jest uzależniony od wielu czynników, w pierwszej kolejności należy wiedzieć, kto wchodzi w skład grupy docelowej.
Najbardziej popularne narzędzia marketingowe
Na początku prowadzenia działalności nie wiadomo do końca, które narzędzia marketingowe będą najbardziej skuteczne. Jednak większość przedsiębiorców zaczyna od założenia strony internetowej na własnej domenie. Może przybierać ona postać bloga lub sklepu internetowego, a nierzadko te dwie funkcje się ze sobą łączą. Założenie strony umożliwia korzystanie z innych narzędzi, już przy opracowywaniu e-mail marketingu niezbędny jest adres witryny. Cały ruch jest wówczas generowany właśnie tam – content marketing może być nieco bardziej rozbudowany. Drugim narzędziem mogą być ulotki, choć jest to tradycyjna forma marketingu, to cały czas jest to skuteczny sposób na reklamę lokalną. Wystarczy tak naprawdę chwytliwe hasło, wzmianka o ciekawych promocjach i pasująca do wszystkiego grafika, aby grono odbiorców zdecydowało się zakup produktu, czy usługi. Warto przy tym pamiętać, że nie każdy ma dostęp do Internetu oraz nie korzysta z niego na co dzień, może też nie mieć zaufania do takiej formy zakupów. Kolejnym przykładem na to, że Internet nie musi być jedyną formą kontaktu jest popularność reklam w prasie – ogólnopolskiej, lokalnej, czy branżowej. Wśród pozostałych narzędzi marketingowych znajdują się e-mail marketing, współpraca z freelancerami oraz agencjami reklamowymi, stosuje się także marketing szeptany.
Narzędzia marketingowe w social mediach
Niemal każda firma tworzy swoje konta w mediach społecznościowych, trudno się temu dziwić, ponieważ zdobywa się w ten sposób nowych odbiorców oraz klientów. Bardzo popularne stały się transmisje online, czyli rodzaj wideo marketingu. Fenomen polega na tym, że osoba prowadząca prezentuje oferowane produkty i usługi, mówi o zaletach, cechach – rozmiarze, wymiarach, kolorach, cenie. W odpowiedzi osoby oglądające transmisję dokonują zakupu poprzez zamieszczenie komentarza, po skończonej transmisji kupujący otrzymują podsumowania i dokonują płatności. Na zainteresowanie danym asortymentem ma wpływ wiele czynników, oświetlenie, sposób prezentacji, muzyka lub jej brak w tle. W drodze takiej komunikacji można zdecydowanie zwiększyć zyski i rozpoznawalność w Internecie. Nowością jest na przykład możliwość promowania transmisji, wówczas gromadzi ona większą ilość widzów. Wpływ na rozpropagowanie takiej formy marketingu z pewnością miała pandemia koronawirusa, kiedy galerie handlowe były nieczynne, zakupy robiono wyłącznie w Internecie. Nikt zatem nie powinien być zaskoczony faktem, że to rodzaj przyzwyczajenia do pewnego rodzaju sprzedaży internetowej.