5 wskazówek, jak stworzyć skuteczne CTA

CTA, czyli wezwanie do działania, jest siłą napędową Twojego biznesu online. Powinno sygnalizować pilność i wyróżniać się na Twojej stronie. Sprawdź, jak zachęcić odbiorców do skorzystania z produktu lub usługi.

Co to jest wezwanie do działania?

Wezwanie do działania to słowa, fraza lub zdanie, które informuje czytelników, co mają dokładnie zrobić. W marketingu cyfrowym CTA zwykle zawiera hiperłącze, które przekierowuje odbiorców do formularza, strony docelowej, czy postu na blogu. Ma inspirować do działania, wyzwalać emocje i wzbudzać zaufanie. 

To fragment tekstu, czasem połączony z obrazem, który mówi odbiorcom, co powinni dalej zrobić. Może ich zachęcić do sprawdzenia większej liczby postów, zapisania się do newslettera, czy zajrzenia na profil w mediach społecznościowych. Tworzy pomost między treściami, które wzbudziły zainteresowanie użytkowników, a ofertą o wyższej wartości. 

5 wskazówek, jak stworzyć skuteczne CTA 

Bądź konsekwentny

Jeśli najpierw umieścisz jasny żółty owalny przycisk CTA na górze strony docelowej, a następnie ciemnoczerwony kwadrat, możesz zdezorientować użytkowników. Nie przesadzaj też z ilością wezwań do działania. W przeciwnym razie zniechęcisz swoich odbiorców. Przygotuj spójne CTA zarówno pod względem koloru i kształtu, jak i stylu wypowiedzi.

Pisz konkretnie

Twoje wezwanie do działania powinny być wystarczająco jasne, by Twoi odbiorcy od razu wiedzieli, czego od nich oczekujesz.  Musi być też zwięzły i konkretny, by przyciągnąć uwagę użytkowników. Zazwyczaj CTA ma 90-120 znaków.

Zaprojektuj przyciski CTA

Pamiętaj, że wezwanie do działania nie są miejscem do uwolnienia kreatywności, czy próby ustanowienia nowego trendu w świecie optymalizacji współczynnika konwersji. Trzymaj się tutaj sprawdzonego formatu przycisków. Oczywiście, możesz je dostosować pod względem kolorów i czcionki, pamiętaj jednak o kilku podstawowych zasadach:

  • Mają określony kształt lub granicę.
  • Wyróżniają się kolorem od reszty strony.
  • Znajduje się na nich krótki, konkretny komunikat.

Zwykle przyciski CTA są prostokątne, ale mogą mieć inny kształt. Czasami posiadają zaokrąglone rogi, ścięte krawędzie lub efekty cienia. Pamiętaj, by umieścić wezwanie do działania w odpowiednim miejscu.  Postaraj się zawsze dodać jedno wezwanie na dole artykułu blogowego. Oprócz tego umieść CTA na pierwszej stronie witryny i stronach produktów.

5 wskazówek, jak stworzyć skuteczne CTA 

Stwórz poczucie pilności

Możesz to zrobić, podając wzmiankę o specjalnej ofercie lub ograniczonym czasie. Zastanów się, w który przycisk byłbyś bardziej skłonny kliknąć? 

  • Zapisz się.
  • Zarejestruj się już dziś i uzyskaj 20% zniżki.

A co powiesz tutaj?

  • Kup teraz!
  • Kup teraz! Promocja do wyczerpania zapasów!

Oczywiście, w obu przykładach drugie wezwanie do działania jest bardziej kuszące, ponieważ stwarza poczucie pilności (niezależnie od tego, czy Twoja oferta jest ograniczona, czy też nie).

Testuj różne wersje CTA

Na koniec pamiętaj, że CTA nie jest ustalone już na zawsze. Wypróbuj kilka różnych wersji i śledź, ile osób je kliknęło. Czy jedna z nich działa lepiej niż inne? A może żadna opcja nie przynosi zadowalających rezultatów? Wprowadź zmiany i ponownie przetestuj skuteczność CTA.