Jakie zmiany nastąpią w edukacji we wrześniu?

Ministerstwo Edukacji Narodowej jest już po zrobionym rachunku sumienia dotyczącym zdalnej edukacji, która miała miejsce na wiosnę tego roku i przygotowuje się do nowego roku szkolnego, gdyż nie wykluczają, że system nauczania tego typu będzie nadal panował po wakacjach. Władze zastanawiają się, czy zdalna edukacja nie będzie odbywać się w takich godzinach i harmonogramie, jak nauka stacjonarna.  

Plany na wrzesień

To, co nastąpi jesienią dla wszystkich jest wielką zagadką. Nikt nie wie jak będzie wyglądać sytuacja epidemiczna jesienią. MEN szykuje się do tego, że edukacja zdalna nadal będzie kontynuowana po wakacjach. Podział klas na połowy i przeprowadzanie zajęć na dwie zmiany jest niemożliwe, ponieważ z powodu rezygnowania z gimnazjów, szkoły podstawowe są przeludnione. Na takie rozwiązanie mogą sobie jedynie pozwolić wiejskie szkoły podstawowe, w których liczba uczniów jest niewielka. Pojawia się jednak problem, gdyż ilość nauczycieli może okazać się za mała a finansów na dodatkowe wynagrodzenia również brakuje. Stąd MEN przygotowuje się do nauki zdalnej, gdyż jedynie ona w takiej sytuacji wydaje się być jak najbardziej zasadna.

Jakie zmiany nastąpią w edukacji we wrześniu?

Konieczne modyfikacje

Obecnie kuratorzy oświaty zajmują się rozsyłaniem do wszystkich placówek edukacyjnych informatora Joanny Wilewskiej, która ukazuje jak przez platformę elektroniczną stosować dobre praktyki, wiążące się z nauką zdalną. MEN cały czas podejmuje prace dotyczące usprawnienia nauki online i szykuje szereg rozwiązań dla nauczycieli. Działania nad usprawnieniem zdalnej edukacji podjął także Związek Nauczycielstwa Polskiego, który chce przygotować konkretne rozwiązania, ułatwiające nauczycielom pracę, prowadzoną w tej formie.

Opinie nauczycieli na temat zdalnego nauczania

Nauczyciele nie do końca są za kontynuacją tego sposobu nauczania, gdyż ilość pracy, spadająca na ich barki jest znacznie większa w porównaniu do nauczania tradycyjnego. Nie pokrywa się jednak to z wynagrodzeniem, gdyż zarówno w jednej i drugiej formie pozostaje takie same. Ponadto, krytykują również sposób w jaki nauczanie zdalne zostało wdrożone do polskiego systemu edukacji.