Wzrasta popularność eventów wśród employer brandingu
Obecnie podejście do pracy oraz do pracowników uległo znacznej zmianie. To nie miejsce, do którego przychodzi się wyrobić określoną liczbę godzin. Jak podaje GUS poziom bezrobocia utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Dziś znacznie częściej ma miejsce zmiana miejsca zatrudnienia, więc od pracodawców wymaga się, by starali się zatrzymać dobrych pracowników za pośrednictwem dodatkowych propozycji. Przykładem może być organizowanie interesujących imprez firmowych.
Employer branding
Polega na tworzeniu wizerunku marki danego pracodawcy. Wyróżnia się jego dwa rodzaje zewnętrzny oraz wewnętrzny. Pierwszy z wymienionych polega na promocji firmy i pracodawcy na rynku zewnętrznym, tak by przyciągnąć przyszłych kandydatów na pracowników. Wewnętrzny skierowany jest do osób zatrudnionych w danej firmie, w której głównym czynnikiem jest dbanie o odpowiedni klimat pracy i zapewnianie możliwości rozwoju pracowników.
Eventy firmowe
To bardzo dobry sposób na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Jest to forma zaliczana do inwestycji danej firmy, ponieważ dbanie o swoich pracowników daje pozytywne rezultaty, które z pewnością korzystnie wpłyną na działalność firmy. W trakcie eventu nadarza się okazja do prezentacji własnych pomysłów, odświeżenia koncepcji firmowej oraz tworzenia relacji z pracownikami, pozyskania zaufania swoich pracowników. Wymiana doświadczeń i przeżyć pozwala często wynieść nowe, ciekawe rozwiązania, które okażą się strzałem w dziesiątkę w tracie pracy. Eventy firmowe można zorganizować samodzielnie, bądź skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych przedsiębiorstw, co wiąże się z większym nakładem finansowym. W trakcie planowania imprezy należy określić jej cel, grupę, do której ją kierujemy, wybrać odpowiedni termin oraz miejsce, a także przedstawić jaki budżet mamy na zorganizowanie tego przedsięwzięcia. W trakcie zlecania organizacji agencji trzeba przekazać z jaką firmą mają do czynienia, określić jak wyglądały wcześniejsze imprezy oraz jakie oczekiwania mamy względem organizatorów. Warto podać w jakich granicach cenowych należy się zmieścić. Aby takie wydarzenie się udało musi być dokładnie zaplanowane i zorganizowane, niezbędni są sprawdzeni dostawcy, dopasowana koncepcja do grupy pracowników, catering oraz zapewnione bezpieczeństwo.