Budowa linii tramwajowej w Krakowie
Nowa trasa prowadząca z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej jest cały czas w budowie. W kwestii tego przedsięwzięcia nie wszystko jest jednak klarowne. Głównym aspektem, który nurtuje tamtejszych mieszkańców jest możliwość powstania w tym samym czasie pętli końcowej. Przedstawiciele miasta są zgodni co do tego, że uda się tego dokonać najpóźniej do końca 2022 roku.
Termin zakończenie prac
Powyższy termin nie wziął się znikąd, ponieważ takie są pierwotne założenia. Jednak wątpliwości mają swoje źródło w problemie z zanieczyszczeniem gruntów w okolicy planowanej pętli końcowej. W związku z tym konieczna jest ich remediacja. By ją przeprowadzić, niezbędne jest postępowanie zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o Prawie Ochrony Środowiska. Całość prac rozpoczyna się od sporządzenia planu, który musi być zaakceptowany przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Zgodnie z zamierzeniami, remediacja ma doprowadzić do znacznej poprawy jakości gleby, na której prowadzone są wszelkie czynności. Na temat budowy linii tramwajowej została przeprowadzona nawet debata, na której przedstawiono możliwość kilkumiesięcznego opóźnienia w zakończeniu inwestycji. Do czasu zamknięcia budowy, będą prawdopodobnie mogły kursować tramwaje jednokierunkowe.
Założenia w tworzeniu trasy
Zgodnie z planami przed rozpoczęciem inwestycji, ma ona mierzyć ponad 5 kilometrów. Dzięki temu droga z północy miasta do jego centrum skróci się do 20 minut. Na całej trasie mają powstać 23 perony, natomiast miejsca parkingowe w strefie park&ride sięgnie blisko 450. Torowisko ma prowadzić przez ulice Opolską, Pachońskiego, Siewną oraz Bociana. Pętla zostanie zlokalizowane blisko Alei 29 Listopada. Wskazane powyżej ulice przejdą w ramach tego samego projektu reorganizację i dobudowę około pięciu kilometrów nowych dróg. Parkingi park&ride zostaną usytuowane na końcu linii tramwajowej, przy pętli Krowodrza Górka oraz w pobliżu ul. Pachońskiego. Wszystkie powyższe założenia z pewnością spotkają się aprobatą mieszkańców.